Vakantie IJsland

2 juli 2013 - Laugarbakki, IJsland

We hebben onze reis van ons leven.

We zijn met de NKC op stap en het is werkelijk ongelofelijk. Alles is goed geregeld.

We zijn met een boerenkar naar een vogeleiland geweest en hebben daar heel veel papegaaiduikers gezien. Het was wel koud maar zeker de moeite waard. We moesten wel heel vroeg op. Ook zijn we met een 4 wiel drive naar een gletsjer geweest en daar zijn we op een sneeuwscooter gestapt. Onze scooter wilde alleen maar linksaf terwijl we rechtsaf moesten.

Ook zijn we met een touringcar bus door het binnenland getrokken. De bus ging door een rivier en hebben aan het einde een heel eind gewandeld. Geklauterd en de weg waren we kwijt maar uiteindelijk toch weer terug gevonden. we hadden alleen helaas geen tijd meer om een heet waterbad te nemen. Na terugkomst op de camping hebben we een heerlijk diner gehad.

Gisteren wijn we de vulkaan in geweest. Het was een belevenis. Eerst moesten we 3 km lopen over keien en lavavelden. Daar aangekomen kregen we een tuig om en een helm op. Toen weer omhoog lopen en moesten we vast gemaakt over een soort loopplank lopen om een soort bouwlift in te gaan. Toen naar beneden je weet dan niet wat je ziet. Zulke mooie kleuren beneden gekomen mochten we rondlopen alleen geen stenen meenemen. Het was werkelijk prachtig. Eenmaal boven zijn hebben we in  een hut een heerlijke bord soep gekregen. Er was ook nog een hond (husky) en een klein sneeuwvosje. Toen weer 3 km terug over de keien en lavavelden. Ik had gelukkig 1 stok bij me zodat ik wat steun had.

Vandaag hebben we weer een paar mooie watervallen gezien. Een een rots die op een draak leek. Onderweg hebben we nog een 50 tal paarden op ons pad gehad die los liepen en daar heb ik het niet zo er op. Dus hebben we de auto aan de kant gezet met de motor af. Naar een bezienswaardigheid hebben we heuvels gehad van 12, 14 en de laatste was 18% gehad toen hebben we de auto maar omgedraaid dat dorsten we niet aan.

Vanavond hebben we met z'n allen even lekker bij elkaar gezeten. We hebben een gezellige groep. Wij zijn niet zo erg van groepsreizen maar tot nog toe valt het ons erg mee.

Dit was het tot zover

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joop en Erna:
    2 juli 2013
    Leuk, om op deze manier vrienden en familie op de hoogte te houden van wat jullie allemaal beleven.
    De mooie foto's smaken naar meer. We zeiden al, geniet er van en hou ons alsjeblieft op de hoogte.